Výpredaj
Výrobcovia O firme BLOG Kontakt

Martina Mičko: Orientujeme sa na overenú kvalitu, VIVA je v tomto jasnou voľbou.

Schádzame sa v práve otvorených priestoroch luxusného podniku, kde ešte všetko dýcha novotou. Okrem milých čašníčiek nás vítajú dve veselé a usmiate interiérové dizajnérky - Martina Mičko a Andrea Jacenková, ktoré majú tento štýlový priestor "na svedomí".

O tom, že dámy skutočne rozumejú svojmu remeslu, rozhodne nie je pochýb a vidíme to na vlastné oči. Ich spoločná dizajnérska dielňa jam studio má už za sebou v tejto chvíli desiatky komerčných i rezidenčných projektov. My sme sa s nimi stretli v priestoroch novootvorenej kaviarne CLIQUE v bratislavskej Eurovei, ktorá je ich najnovším dielom, aby nám porozprávali okrem iného aj o svojej spolupráci so spoločnosťou VIVA.

Ako vzniká kaviareň?

V prvom rade gratulujeme k úspechu a otvoreniu kaviarne!

Martina Mičko: Ďakujeme. Nie je to ešte úplne finále, stále dorábame niektoré detaily, ale snáď o dva týždne bude hotovo.

Bola kaviareň náročným projektom?

Andrea Jacenková: Nazvala by som to štandardom. Najviac práce dal priestor samotný, keďže sa menil celkový koncept, dispozícia, búrali sa priečky, odkrývali sa stropy. Zásadným rozhodnutím bolo prerobiť priestor na dvojpodlažný.

Martina: Bolo to prácne, ale sme rady, že sa nám podarilo pretaviť pôvodné vizualizácie do reálnej podoby prakticky bez zmeny.

Ako došlo k spolupráci so zadávateľom projektu?

Andrea: Podnik CLIQUE je piaty projekt, ktorý sme navrhovali pre nášho stáleho klienta. Prvýkrát sme spolu robili na petržalskej kaviarni koffi a keďže spoluprácu sprevádzala obojstranná spokojnosť, pokračujeme ďalej.

Ako prebieha takáto spolupráca? Dostanete nejaké konkrétne zadania, alebo vyžadujete pri práci voľnú ruku?

Martina: Klient si povie, aký si predstavuje koncept, kapacitu...

Andrea: My mu to skrešeme na polovicu (obe smiech). Mali sme pôdorys predchádzajúceho podniku, z ktorého sme vychádzali. Začínali sme riešením základnej myšlienky - čo to má byť, kaviareň, reštaurácia? Podľa toho rozdelíme stoly na kaviarenské, reštauračné...

Martina: Pre tento projekt sme v spolupráci s grafickou dizajnérkou Simonou Páľuš robili aj branding. Vymysleli sme názov, logo, zastrešovali sme fotenie, dizajn menu lístkov, až po označenie toaliet, ktoré sme práve dnes dokončovali. Dá sa povedať, že je to z našej strany komerčný projekt na kľúč.

Je to zrejme o dosť náročnejšie, riešiť v podstate niekoľko rovín projektu, koncepčne, vizuálne, výrobne.

Martina: Áno, ale na druhej strane je to fajn, lebo niekedy sa stáva, že prídete do podniku, otvoríte menu lístok a jeho dizajn absolútne neladí s priestorom. Ak sa ten vizuálny dojem dá budovať ruka v ruke, je to super príležitosť.

Ako dlho vám práca na kaviarni CLIQUE trvala?

Andrea: Zhruba rok. Ak by nebolo korony, bolo by to zrejme hotové o niečo skôr.


Ako sa hľadajú dodávatelia pre projekt?

Ako hľadáte dodávateľov pre svoje projekty? Máte svojich vytipovaných predajcov, ktorých portfólio už dobre poznáte a dopredu pri návrhoch pracujete s konkrétnymi produktmi?

Andrea: Postup je skôr opačný. My po prvých návrhoch už vieme, čo približne ten priestor bude potrebovať, následne ale musíme nájsť vhodného adepta - výrobcu, produkt, predajcu, ktorý nám ho dodá.

Martina: S niektorými spolupracujeme aj tak, že im zašleme vizualizácie s predstavou, čo asi potrebujeme, a oni nám následne predostrú adekvátnu ponuku. Aj pri VIVA funguje komunikácia často takýmto spôsobom.

Andrea: Veľa vecí sa rieši tzv. "za pochodu". Prihodí sa aj známy scenár "malo to byť včera" a v tomto smere nás VIVA už viackrát zachránila.

Stalo sa to aj v CLIQUE?

Martina: Jasné, hľadali sme mosadznú umývadlovú batériu. Štyri kusy. Ideálnu sme našli vo VIVA showroome. Odpovedali nám, že sa na ne čaká tri mesiace, keďže je to novinka, ale že práve tieto batérie majú náhodou na sklade.

Andrea: Náhodou štyri kusy. Hneď sme ich brali! (smiech)

Aká je spolupráca s VIVA?

Ako vznikla vaša spolupráca so spoločnosťou VIVA?

Martina: Je to dlhodobá záležitosť. Ja som kontakty nadviazala vlastne hneď po škole vďaka práci v kúpeľňovom štúdiu, kde nám VIVA dodávala sanitu. Ich personál sa prakticky za 10 rokov nezmenil, čo je samozrejme obrovský benefit. VIVA je pre nás prirodzená voľba, a to pri väčších podnikoch, ale aj pri menších rezidenčných projektoch. Vždy veľmi príjemne a ústretovo komunikovali, výber produktov je naozaj pestrý, takže spolupráca prirodzene ostala.

Používate VIVA produkty aj pri nekomerčných projektoch, kde je objem objednávok prirodzene menší?

Andrea: Áno, samozrejme, VIVA nám dodáva sanitu aj pre rezidenčné projekty, objem objednávky tu nehrá rolu. Práve tým, že tam ide menej kusov, klienti si v istom zmysle chcú dopriať tú investíciu do kvality, väčšej estetiky, lepšieho dizajnu.

Pri výbere dodávateľov je dôležitým faktorom aj spôsob a doba dodania. Aké sú skúsenosti v tomto smere?

Martina: V tomto sú vo VIVA naozaj flexibilní. Majú mnoho produktov na sklade, alebo ich dokážu o deň-dva zohnať. Občas sa stane, že až počas inštalácie zistíte, že ste na niečo zabudli - držiaky, tlačidlá. Ráno zavolám do showroomu VIVA, poobede sa to môže rovno nainštalovať.

Predpokladám, že ste VIVA showroom už navštívili...

Martina: Jasné. Je obrovský, vystavených je veľa vecí. Skrátka viem, že keď hľadám umývadlo, tak idem do VIVA showroomu, pretože tam je ten výber naozaj štedrý. Navyše sa nestáva, že by VIVA vystavovala staršie alebo nemoderné modely.

Andrea: Prínosné je aj to, že okrem naozaj špičkových vecí existuje v ponuke aj ekonomická, dostupnejšia trieda. Práve vďaka tomu, že takéto produkty sú vo VIVA takisto zastúpené, dá sa vyjsť v ústrety aj klientom, ktorí si viac strážia svoj rozpočet.

S čím sa v praxi stretávate vy? S dôrazom na rozpočet alebo na kvalitu?

Andrea: To záleží na klientovi. Všetkým sa však snažíme radiť, do ktorých vecí sa oplatí investovať. Kúpeľňa a kuchyňa k takýmto položkám rozhodne patria. Koberec v obývačke vymeníte jednoducho, pre inštaláciu v kúpeľni to už ale neplatí. Ľudia sú si ale toho vedomí a podľa našich skúseností práve tieto dva priestory najviac zvažujú.

Martina: Áno, rovnako to odporúčame klientom - na týchto veciach je zbytočné šetriť. Treba sa orientovať na kvalitné a overené produkty. Spoločnosť VIVA je tu jasnou voľbou.

Aké najbližšie projekty jam studio čakajú?

Máte už predstavu, do čoho sa pustíte najbližšie?

Andrea: Teraz prídu asi dva dni voľna a následne sa chystáme do Starého Smokovca, kde máme rozpracovanú reštauráciu a bar, teda ďalší komerčný projekt. Máme už vizualizácie a veľmi sa na to tešíme, pretože vďaka lokalite to bude trochu iná atmosféra, niečo mimomestské.

Bude na projekte participovať aj VIVA?

Martina: Zatiaľ sme konkrétne značky neriešili, ale predpokladáme, že aj v tomto prípade sa obrátime na skutočne overeného a spoľahlivého dodávateľa.

Rozhodne vám teda budeme držať palce! Ďakujeme za príjemné stretnutie.

Martina, Andrea: Ďakujeme!

* * *

Martina Mičko

Interiérový dizajn vyštudovala na Commercial Arts Training College v Sydney. Venovala sa gastronómii, neskôr marketingovej komunikácii v retail a gastro segmente. Tieto skúsenosti naplno využíva pri práci na komerčných projektoch pre rôznych klientov. V roku 2017 založila jam studio a popri práci v ňom, sa naďalej pohybuje aj vo svete marketingu.